Lyhördhet, kundfokuserad rådgivning och att rekommendera rätt produkter för rätt ändamål är ledorden för Heras arbetsprocess. Det är också avgörande faktorer till den fortsatt stabila orderingången för Göteborgskontoret.
– För att säkerställa att varje projekt möter kundens behov på bästa sätt, prioriterar vi alltid att förstå kundens önskemål och krav. Det handlar inte bara om att tillgodose deras förväntningar, utan också om att ge kvalificerade rekommendationer, säger Martin Gerhardsson, regionchef Heras Göteborg.
Enligt Martin är samarbete och en arbetsprocess som präglas av kundorientering A och O. Genom att vara lyhörda och låta kunden vara delaktig i processen, skapas förutsättningarna för ett framgångsrikt samarbete. Även rådgivning är en central del av arbetsmetodiken. Genom att förstå kundens unika krav och genomföra en noggrann analys inför varje projekt, kan man ge kvalificerade rekommendationer som leder till de bästa lösningarna.
– Vi arbetar aktivt för att ge våra kunder en ärlig och gedigen rådgivning. Ibland kan det innebära att vi utmanar deras åsikter och rekommenderar andra alternativ som passar bättre, och i slutändan är mer kostnadseffektiva.
Martin förklarar att samtliga projekt följer en tydlig struktur i syfte att inte missa några viktiga detaljer som kan påverka projektet:
– Efter att vi har genomfört den inledande besiktningen, tar vi fram en detaljerad offert och säkerställer att alla avtal och beställningar bekräftas. Under hela projektets gång är vi givetvis tillgängliga för att möta våra kunder, lyssna på deras önskemål och göra eventuella justeringar baserat på offerten. Vi strävar alltid efter att vara flexibla och anpassa oss till eventuella utmaningar som kan uppstå.
– Att vara en smidig samarbetspartner är viktigt för oss, och det är något vi är stolta över – att vi är enkla att arbeta med och prioriterar att lyssna noggrant på våra kunders önskemål. Genom att vara lyhörda och opretentiösa skapar vi en dialog där kunden får komma till tals och där vi kan erbjuda bästa möjliga lösning utifrån deras behov, berättar Martin.
Utöver rådgivning och skräddarsydda lösningar erbjuder Heras också serviceavtal, där antalet avtal har fördubblats de senaste två åren.
– Vi prioriterar långsiktiga relationer, att leverera högkvalitativa säkerhetslösningar som håller år efter år. Genom våra serviceavtal erbjuder vi regelbunden underhållsservice efter behov, vilket både är en trygghet samtidigt som det ger en förlängd livstid på produkterna, avslutar Martin.