Välj servicepaket till ditt områdesskydd

Varför behöver jag ett servicepaket?

Med en service- och underhållslösning från Heras minskar du risken för störningar eller farliga situationer på ditt område.  Du kommer också att följa de senaste reglerna och standarderna, förlänger installationens livslängd och ger ditt områdesskydd de bästa förutsättningarna för att fungera optimalt. Vi erbjuder allt från grundläggande servicepaket till skräddarsydda servicelösningar för just ert företags behov.

Fördelar

  • Service, reparation och underhåll på Heras produkter och andra märken
  • Snabb svarstid och tillgänglighet
  • Rabatt på reservdelar
  • Förhindra fel och osäkra situationer
  • Uppfylla den årliga skyldigheten att utföra underhåll
  • Servicelösningar för hela ditt områdesskydd i större delen av Sverige
  • Förlängd livslängd på din installation
  • Enklare att budgetera kostnad för underhåll och service

Välj servicepaket i 3 enkla steg

Lägg till vår smarta tjänst Connect

* Pris från
275kr/mån
  • 1 servicebesök per år
  • Rabatt på reservdelar
  • Prioriterad hjälp och support
  • Per telefon: 0-24 timmar under kontorstid
  • På plats inom 5 arbetsdagar

 

*Avtalspriset är ett exempelpris baserat på 1 års avtal och en installerad enhet. Faktureras efter utfört besök.

Ändra ditt val
+
Pris
49kr/mån
  • Smidigt kontroll via app
  • Automatiska varningar och meddelanden via din smarttelefon, surfplatta eller dator
  • Tillgång till Heras Smart Cloud Portal
  • Status i realtid för dina tillträdessystem
  • Fjärrövervakning av tillträde
  • Underhållsmeddelanden baserade på användning

Din service- och underhållslösning

Sammanställning av dina val Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.
Här är din smarta serviceplan.
* Pris från
275kr/mån
49kr/mån
* Avtalspriset är ett riktpris. Vänligen fyll i formuläret för mer information.
SEK 324/mån
Ändra ditt val

Din service- och underhållslösning

Sammanställning av dina val Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.
Här är din smarta serviceplan.
* Pris från
275kr/mån
* Avtalspriset är ett riktpris. Vänligen fyll i formuläret för mer information.
SEK 275/mån
Ändra ditt val

Lägg till vår smarta tjänst Connect

* Pris från
549 kr/mån
  • 2 servicebesök per år
  • Årlig klämkraftsmätning
  • Rabatt på reservdelar
  • Prioriterad hjälp och support
  • Per telefon: 0-7 timmar under kontorstid
  • På plats inom 3-4 arbetsdagar

*Avtalspriset är ett exempelpris baserat på 1 års avtal och en installerad enhet. Faktureras efter utfört besök. Connect ingår vid köp av serviceavtal Premium.

Ändra ditt val
+
Pris
0 kr/mån

Tjänsten Connect ingår vid tecknande av serviceavtal Premium

  • Fjärrstyrning av automatiserade grindar, bommar, vändkors
  • Smidigt kontroll via app
  • Automatiska varningar och meddelanden via din smarttelefon, surfplatta eller dator

 

 

  • Tillgång till Heras Smart Cloud Portal
  • Status i realtid för dina tillträdessystem
  • Fjärrövervakning av tillträde
  • Underhållsmeddelanden baserade på användning

Din service- och underhållslösning

Sammanställning av dina val Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.
Här är din smarta serviceplan.
* Pris från
549 kr/mån
0 kr/mån
* Avtalspriset är ett riktpris. Vänligen fyll i formuläret för mer information.
SEK 549/mån
Ändra ditt val

Din service- och underhållslösning

Sammanställning av dina val Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.
Här är din smarta serviceplan.
* Pris från
549 kr/mån
* Avtalspriset är ett riktpris. Vänligen fyll i formuläret för mer information.
SEK 549/mån
Ändra ditt val

Lägg till vår smarta tjänst Connect

* Kontakta oss för pris
Kundanpassat
  • 2 eller fler servicebesök per år
  • Årlig klämkraftsmätning
  • Rabatt på reservdelar
  • Prioriterad hjälp och support
  • Per telefon: 0-2 timmar under kontorstid
  • På plats inom 1-2 arbetsdagar

*Avtalspris baserat på specialanpassad lösning. Faktureras efter utfört besök. Connect ingår vid köp av serviceavtal Premium VIP

Ändra ditt val
+
Pris
0 kr/mån

Connect ingår vid köp av serviceavtal Premium VIP

  • Fjärrstyrning av automatiserade grindar, bommar, vändkors
  • Smidigt kontroll via app
  • Automatiska varningar och meddelanden via din smarttelefon, surfplatta eller dator
  • Tillgång till Heras Smart Cloud Portal
  • Status i realtid för dina tillträdessystem
  • Fjärrövervakning av tillträde
  • Underhållsmeddelanden baserade på användning

Din service- och underhållslösning

Sammanställning av dina val Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.
Här är din smarta serviceplan.
* Kontakta oss för pris
Kundanpassat
0 kr/mån
* Avtalspriset är ett riktpris. Vänligen fyll i formuläret för mer information.
Ändra ditt val

Din service- och underhållslösning

Sammanställning av dina val Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.
Här är din smarta serviceplan.
* Kontakta oss för pris
Kundanpassat
* Avtalspriset är ett riktpris. Vänligen fyll i formuläret för mer information.
Ändra ditt val

Vad är skillnaden mellan de olika paketen? 

I alla våra paket erbjuder vi service, reparation och underhåll. När du väljer Essential får du vårt grundläggande paket som även uppfyller den obligatoriska årliga underhållskontrollen.

Premium passar en tillträdeslösning med flera öppningar per dag eller när fel på en denna utgör en risk för verksamheten.

Premium VIP är det anpassade paketet och erbjuder även extra rapportering.

Vad är Connect?

Komplettera din servicelösning med vår smarta tjänst Connect. Med Connect kan du enkelt via appen öppna och stänga dina tillträdespunkter. Connect ger även realtidsstatus och prestanda för dina grindar och bommar samt skickar varningsmeddelanden om fel uppstår. Genom att fjärrövervaka dina tillträdespunkter kan eventuella skador eller fel upptäckas och hanteras snabbare.

Vill du ha mer information? Ladda ner vår broschyr

Ladda ner broschyr

Vanliga frågor

Utför ni även service på andra märken?

Ja, det är möjligt. Vi tillhandahåller service, reparation och underhåll oberoende av märke.

Måste jag kunna bevisa att jag utfört underhåll?

Intyg på utfört underhåll är viktigt i vissa situationer, t.ex. när skada orsakats av en grind eller bom, men även till exempel när skador uppstår på grund av extremväder. Med hjälp av loggbok och besiktningsrapport kan du bevisa att din grind eller bom genomgått underhållsservice och är i gott skick.

Vad händer om min grind slutar fungera på grund av fel eller skada?

Som avtalskund är du alltid prioriterad. Vi tar hand om tekniska fel eller skada så snart som möjligt och ser till att vi är på plats inom avtalad tid. I vissa fall gör vi detta med en tillfällig lösning men vanligtvis kan vi lösa problemet omedelbart.

Hur kan jag få min installation att hålla längre?

Förebyggande underhåll säkerställer att en installation håller längre. Slitage upptäcks tidigare och kan åtgärdas innan fel uppstår.

Är jag skyldig att utföra underhåll?

Enligt standarden är en ägare skyldig att utföra underhåll som rekommenderas av tillverkaren. Antal besök varierar beroende på produkt, men generellt rekommenderas att underhåll utförs minst 1 gång per år för att hålla grinden eller bommen säker.

Användarmanualen anger hur ofta underhållsservice måste utföras och är ett krav från Boverket för att garanti ska gälla.

Vill du har information eller rådgivning?
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.