Unik serviceavdelning skapar trygghet – och sparar resurser åt kunderna

Med cirka 650 serviceavtal och en ständigt växande serviceavdelning krävs en bra struktur och koordinering. Helena Krantz har haft rollen som servicekoordinator på Heras i närmare fyra år och har varit med på serviceavdelningens resa sedan start.

– För kunderna är det en stor trygghet att ha vår serviceavdelning när en olycka uppstår, men även som ett bollplank vid frågor, säger Helena Krantz

Som servicekoordinator krävs en god struktur och att hela tiden befinna sig i centrum av organisationen för att ha en överblick av vad som sker. Helena beskriver det som att vara spindeln i nätet.

– Det är en bred roll som innebär att jag ansvarar för alla serviceavtal för Heras samtliga servicekontor i Sverige, registrerar nya ordar och helt enkelt ser till att hitta nya innovativa lösningar som sparar resurser för såväl kunderna som oss, säger Helena.

Majoriteten av Heras servicekunder har serviceavtal som bygger på långa relationer. På endast fyra år har antalet serviceavtal ökat i en rasande takt, vilket inte är konstigt med tanke på att just Heras är unikt inom branschen när det kommer till service och de serviceavtal som erbjuds.

– För kunderna är det en stor trygghet att ha vår serviceavdelning när en olycka uppstår, men även som ett bollplank vid frågor. Det är otroligt viktigt att våra produkter fungerar, annars kan läget lätt bli kritiskt – vilket gör vår roll oerhört avgörande, säger Helena.

Helena tycker att rollen som servicekoordinator är ett mycket spännande jobb, ingen dag är den andra lik.

– Jag sätter stort värde på att vara mitt i organisationen. På så sätt får jag en relation till alla kollegor runt om i landet och inte minst till alla våra kunder, avslutar Helena.

Vi erbjuder olika servicelösningar, allt från ett grundläggande avtal till skräddarsydda lösningar. Läs mer om våra service- och underhållslösningar eller kontakta serviceavdelningen på tel: 0771 – 50 60 50.