Servicekampanj

Den holländska vattenmyndigheten Noorderzijlvest är beroende av Heras

Vattenmyndigheten Noorderzijlvest hanterar olika objekt som ger norra Nederländerna rent vatten, till exempel pumpstationer och reningsverk. Vattenmyndigheten letade efter en pålitlig samarbetspartner för att utföra reparationer och underhåll på dess stängsel och grindar. Det som blev avgörande i det slutliga valet var Heras expertis.

Under de kommande tre åren kommer Heras att hantera service- och underhållsförfrågningar från vattenmyndigheten samt installera nya stängsel. På detta sätt bidrar Heras till att bevara rent (grund)vatten och en torr livsmiljö i norra Nederländerna.

Utmaningen

Vattenmyndigheten Noorderzijlvest ser till att nederländare i de norra delarna har torra fötter och rent (grund)vatten. Vattenverket upprätthåller vallar och fördömningar, renar vattnet samt säkerställer vattennivårerna vid torra tider i området kring Assen och Groningen till Lauwersoog. I detta stora område hanterar olika objekt, från pumpstationer till reningsverk. ”Vi skyddar dessa objekt med stängsel men detta kräver regelbundet reparationer och underhåll”, säger Folkert van der Veen, Arbetsledare för samhällsbyggnad och underhåll vid vattenmyndigheten Noorderzijlvest. ”Våra fastigheter är i allmänhet belägna i avlägsna områden där naturen har fria tyglar. Till exempel skadas staket ibland av kraftiga stormar eller under skördearbete av bönder. Men det finns också inbrottsförsök där inbrottstjuv åstadkommer skada på stängslet.” Vattenmyndighetens styrelse letade efter en lämplig partner för att hjälpa till med reparation och underhåll av stängsel och grindar på de olika platserna.

Tillvägagångssättet

Sökandet efter rätt partner gick genom ett anbud. Van der Veen: ”Vi har haft en underhållspartner i flera år men på grund av den ökade mängden arbete var vi juridiskt skyldiga att lägga ut det för anbud. I anbudet framkom ett antal spjutspetsar. Vi letade efter en professionell partner som på ett tillförlitligt och effektivt sätt kunde utföra reparationer och underhåll samt som vi kunde kommunicera direkt med. Och naturligtvis skulle det vara ekonomiskt fördelaktigt. Det visade sig till slut att Heras blev det bästa valet för oss.”

Sedan maj 2020 har Heras tagit emot tagit och löst samtliga förfrågningar från Vattenmyndighetens gällande stängsel och grindar. ”Under de kommande tre åren kommer Heras att utföra reparationer och underhåll och samtidigt installera nya stängsel”, säger Van der Veen. ”Heras underhåller också våra automatiserade skjutgrindar på fem platser. Så hur fungerar det i praktiken? När jag har ett ärende kontaktar jag Heras direkt. Jag har en kontaktperson för förfrågningar angående installationer och en kontaktperson för service och underhåll. Och efter varje projekt får jag en servicerapport. Detta är bra för då vet jag vilket arbete som har utförts innan jag får en faktura. På så sätt får jag en bättre överblick för arbetet samt för de kommande kostnaderna i vårt underhållshanteringssystem. Om det under arbetets gång visar sig att några delar behöver bytas ut registreras det också i rapporten. På så vis kommer jag att veta vad det framtida underhållet kommer att bli.”

Lösningen

Heras har nu genomfört cirka femton projekt för vattenmyndigheten. ”Allt har gått väldigt smidigt”, säger Van der Veen. ” Vi har nyligen utrustat en ny solpanelpark i Eelde med några hundra meter stängsel. Uppdraget var brådskande men Heras var väldigt tillmötesgående. Det var inte ett enkelt uppdrag att utföra eftersom marken är väldigt sumpig där. Dessutom behövde vi en grind i sista minuten som Heras levererade och installerade snabbt. Jag är stolt över att allt lyckades.”

Van der Veen har varit mycket nöjd med sitt val av Heras hittills. ”De för alltid en dialog med oss ​​och ger oss goda råd. Och de är alltid snabbt på plats, även här i de norra delarna. Jag gillar också det faktum att kommunikationsleden är korta. Jag behöver inte ringa huvudkontoret först utan jag har direktkontakt med de personer som jag behöver. Heras har även fått en kontaktlista över våra anläggningschefer så att Heras även kan kommunicera med dem när de är på plats. Allt går väldigt smidigt tillsammans med Heras och om andra vattenmyndigheter letar efter en partner för service och underhåll av sitt områdesskydd skulle jag verkligen rekommendera Heras.”

Vill du veta mer om Heras service och underhåll för ditt företag? Klicka sedan på länken nedan för att upptäcka våra servicelösningar och tillfälliga kampanjen som slutar 31 mars 2021!